ماجرای سرقت میلیون ها دلار ارز دیجیتال توسط دو هکر نوجوان! – اخبار ارزهای دیجیتال

زمان مطالعه: 2 دقیقه

دو پسر 17 ساله اهل همیلتون کانادا پس از کلاهبرداری از یک مرد آمریکایی به مبلغ 4.2 میلیون دلار بیت کوین و اتریوم در یک حمله فیشینگ نیزه دستگیر و متهم شدند. این دو پسر به عنوان کارکنان پشتیبانی صرافی Coinbase ظاهر شده بودند تا سبد ارزهای دیجیتال قربانی خود را بدزدند. فیشینگ هدفمند نوعی از حملات فیشینگ است که پیچیده‌تر از حملات فیشینگ سنتی است. حملات فیشینگ هدفمند شخصی تر هستند و افراد خاصی را هدف قرار می دهند که به نظر می رسد اهداف با ارزشی هستند.

خرید ارز دیجیتال 10 هزار تومان!
در صرافی ارز پلاس می توانید تمامی ارزهای دیجیتال را تنها با 10000 تومان و با کارمزد صفر معامله کنید!



شروع

در این مورد، عاملان وانمود کردند که حامی کوین بیس هستند و با استفاده از تکنیک های مهندسی اجتماعی قربانی را فریب دادند تا اطلاعات حساسی مانند اطلاعات ورود به سیستم و سایر جزئیات شخصی را فاش کند. با این اطلاعات، آنها توانستند به دارایی های ارز دیجیتال قربانی دسترسی پیدا کنند و وجوه را به کیف پول خود منتقل کنند.
بر اساس گزارش ها، برخی از وجوه دزدیده شده برای خرید نام کاربری اینستاگرام «Zombie@»، نام کاربری مورد تقاضا در میان گیمرها، استفاده شده است. نوجوانان نیز از نام مستعار «نگاه» و «فلون» استفاده می کردند. تحقیقات در مورد این حمله در ماه ژوئن توسط FBI و گروه ویژه جرایم الکترونیکی سرویس مخفی ایالات متحده آغاز شد. زمانی که پسران دستگیر شدند، 13.4 میلیون دلار ارز دیجیتال داشتند.
این نشان دهنده نیاز به هوشیاری در طول فعالیت های آنلاین و خطر جعل هویت و حملات فیشینگ در فضای ارزهای دیجیتال است. با افزایش محبوبیت ارزهای دیجیتال، مجرمان سایبری به طور فزاینده ای افراد و مشاغل را هدف قرار می دهند.
اخیرا، همکاری بین سازمانی برای مقابله با مشکل رو به رشد جرایم مربوط به بازار ارزهای دیجیتال آغاز شده است. در ماه فوریه، FBI یک واحد بهره برداری از دارایی های مجازی برای همکاری با تیم ملی اجرای ارزهای رمزنگاری شده وزارت دادگستری ایجاد کرد که در سال 2021 برای تمرکز بر جرایم مربوط به ارزهای دیجیتال تأسیس شد.

در صفحه قیمت فعلی ارزهای دیجیتال، می توانید قیمت تمام توکن ها و ارزهای رمزنگاری شده را به صورت زنده و لحظه ای مشاهده کنید.