مقایسه تعرفه اینترنت ADSL، فیبر نوری و TDLTE در شرکت های مختلف، مطالعه 413 روز پیش

مقایسه تعرفه اینترنت ADSL، فیبر نوری و TDLTE در شرکت های مختلف، مطالعه 413 روز پیش

کدام سرویس اینترنتی برای خانه یا محل کار شما مناسب است؟ در این مقاله به شما کمک می کنیم تا با آگاهی کامل از شرایط محل سکونت خود بهترین اینترنت پرسرعت را انتخاب کنید.

مقایسه تعرفه اینترنت TD-LTE

بسیاری از ارائه دهندگان خدمات خدمات خود را در زمینه TD-LTE ارائه می دهند. تعدد این سرویس دهنده باعث شده تا گزینه های زیادی را برای خرید اینترنت در نظر نگیریم و به سراغ شرکتی برویم که خدمات گران قیمتی را ارائه می دهد که با نیازهای ما همخوانی ندارد. ایرانسل، مبین نت و زتل از جمله ارائه دهندگان برجسته خدمات TD-LTE در کشور هستند.

هزینه مودم TDLTE

مودم TDLTE از 2 تا 10 میلیون تومان قیمت دارد (البته برخی از سرویس دهندگان مودم را با طرح خریداری شده با قیمت ارزان تر از 2 میلیون ارائه می کنند)

حداکثر سرعت ارائه شده بر روی پلت فرم TD-LTE در ایران 80 مگابیت بر ثانیه است. با این حال، به طور معمول این عدد بین 8 تا 60 مگابیت در ثانیه خواهد بود.

مقایسه تعرفه اینترنت ADSL

بسیاری از شرکت ها خدمات اینترنت ADSL را ارائه می دهند. تعدد این سرویس دهندگان باعث شده تا گزینه های زیادی را برای خرید اینترنت در نظر نگیریم و به سراغ شرکتی برویم که خدمات گران قیمتی ارائه می دهد که با نیازهای ما همخوانی ندارد. شاتل، آسیاتک، پارس آنلاین، تلکام، پیسگامان و صبانت از جمله شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنتی مطرح کشورمان هستند.

طبق مصوبه 251 مصرف هر گیگ ترافیک بین المللی دو برابر مصرف هر گیگ ترافیک داخلی محاسبه می شود.

هزینه های اضافی سرویس ADSL

  • هزینه مودم ADSL از 350 هزار تا 10 میلیون تومان است.
  • هزینه تخلیه خط توسط مخابرات 60 هزار تومان است.
  • هزینه نصب حضوری (در صورت درخواست مشتری) 15 تا 30 هزار تومان می شود.

تعرفه اینترنت فیبر نوری

در حال حاضر فقط قیمت خدمات فیبر نوری مخابراتی موجود است و مابقی شرکت های ارائه دهنده اینترنت فیبر نوری فرمی را برای پیش ثبت نام در اختیار کاربران قرار می دهند که در آن هیچ اشاره ای به تعرفه نشده است. برای اطلاعات بیشتر در مورد طرح ملی فیبر نوری می توانید به وب سایت مراجعه کنید iranfttx.ir دیدن.

قیمت مودم فیبر نوری

مودم فیبر نوری از 800 هزار تا 10 میلیون تومان قیمت دارد. تفاوت قیمت این مودم ها در امکان اتصال وای فای و پشتیبانی از پورت گیگا است. اگر یک مودم با پورت 100 مگابیت بر ثانیه تهیه کنید، نمی توانید از تمام پهنای باند ارائه شده در فیبر نوری استفاده کنید و به همین دلیل توصیه می شود مودمی را انتخاب کنید که از پورت Gig پشتیبانی می کند. همچنین شایعاتی مبنی بر استوک بودن برخی از مودم های فیبر نوری به گوش می رسد، بنابراین هنگام خرید و تحویل مودم از سرویس دهنده، مطمئن شوید که مودم جدید در اختیار شما قرار گرفته است.

تعرفه اینترنت VDSL

هزینه راه اندازی اینترنت VDSL با ADSL کمی متفاوت است. زیرا شرکت های ارائه دهنده این نوع خدمات معمولاً هزینه مودم و برد را همراه با اینترنت دریافت می کنند. بنابراین کاربر مبلغی را جداگانه پرداخت نخواهد کرد. بسته به شرکتی که قصد استفاده از آن را دارید، این هزینه ها می تواند متفاوت باشد.

فراموش نکنید مودم های ADSL روی پلتفرم VDSL نمی توانند کار کنند و باید یک مودم جداگانه خریداری کنید.

قیمت مودم VDSL

قیمت مودم VDSL از 600 هزار تا 10 میلیون تومان است. برای مشاهده قیمت مودم های ADSL و VDSL به قسمت محصولات زومیت مراجعه کنید.

قبل از ثبت نام اینترنتی چه باید کرد؟

قبل از ثبت نام و خرید سرویس اینترنتی بهتر است نکات زیر را در نظر بگیرید تا تجربه ای بی دردسر داشته باشید.

کیفیت اینترنت را در منطقه خود بسنجید

همانطور که گفتیم کیفیت و سرعت اینترنت بسته به منطقه متفاوت خواهد بود. از این رو، ممکن است در حالی که دوست شما از کیفیت و سرعت ISP خود راضی است، ممکن است تجربه نامطلوبی را از همان ارائه دهنده خدمات دریافت کنید.

برای اطمینان از کیفیت ارائه دهنده خدمات در منطقه خود، استفاده کنید سیستم نت متر بهترین گزینه است. در این سامانه با انتخاب نوع خدمات و شرکتی که می خواهید از آن خدمات دریافت کنید، می توانید امتیاز و میزان شکایات و نظرات سایر کاربران همان حوزه را در مورد کیفیت اینترنت ارائه شده توسط شرکت بررسی کنید. در سوال.

با پشتیبانی خدمات تماس بگیرید

برای اینکه بدانید ISP مورد نظر چه خدماتی را در منطقه شما ارائه می دهد و اگر در منطقه شما پورت خالی دارد، حتما قبل از خرید با بخش پشتیبانی تماس بگیرید.

ابتدا یک سرویس یک ماهه بخرید

توصیه می کنیم در ابتدای انتخاب یک سرویس جدید از خرید اشتراک طولانی مدت خودداری کنید. اگرچه اکثر ارائه دهندگان خدمات اینترنتی در صورت خرید اشتراک 6 ماهه یا بیشتر، تخفیف های جذابی را برای کاربران در نظر می گیرند. اما فراموش نکنید که حتی با بررسی سیستم نت متر و انتخاب بهترین ارائه دهنده، می توان تجربه اینترنت بسیار بدی داشت. مشکل در سیم کشی ساختمان یا کافو (باکس های مخابراتی خاکستری رنگ در هر محله) می تواند مشکلات زیادی را برای ارائه اینترنت باکیفیت ایجاد کند. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم ابتدا یک سرویس یک ماهه بخرید و سپس در صورت رضایت 6 ماه یا بیشتر اینترنت خود را تمدید کنید.

مارک های دیگر تجهیزات شبکه را نیز در نظر بگیرید

بسیاری از ISP ها سعی می کنند کاربران را به استفاده از مودم ها و تجهیزات برند پیشنهادی خود تشویق کنند که معمولاً به قراردادهای تجاری با این برندها بازمی گردد. این در حالی است که کاربران با خرید تجهیزات مختلف از برندهای دیگر می توانند تجربه اینترنت مشابهی داشته باشند. به همین دلیل، تنها در برخی خدمات مانند P2P (که در برخی موارد خاص نیز وجود دارد) تنها گزینه استفاده از تجهیزات توصیه شده توسط ISP است. اما در مواقع دیگر استفاده از تجهیزات دیگر به طور کلی هزینه نهایی خرید اینترنت را کاهش می دهد.

تمامی قیمت های ذکر شده از سایت شرکت های ارائه دهنده اینترنت استخراج شده است و احتمال تعرفه های بیشتری در پنل کاربری که در دسترس همگان نیست، در اختیار مشترکین قرار می گیرد.

از چه ارائه دهنده خدماتی استفاده می کنید؟ تجربه خود را با ارائه دهنده خدمات فعلی خود به اشتراک بگذارید.