نقش توییتر در دستکاری بازار ارزهای دیجیتال فاش شد! – اخبار ارزهای دیجیتال

زمان مطالعه: 2 دقیقه

رسانه های اجتماعی به ویژه توییتر نقش مهمی در ارتقای ارزهای دیجیتال و موفقیت آن ها دارند. با این حال، جنبه تاریک تری نیز در آن وجود دارد، وجود ربات‌های توییتر که می‌توانند استراتژی‌های بازاریابی کریپتو را مختل کنند. تحقیقات نشان می دهد که ارتباط قوی بین تعامل یک ارز دیجیتال در رسانه های اجتماعی و بازده آن وجود دارد. با این حال، ضرایب تعامل نادرست می تواند منجر به تصمیمات نادرست سرمایه گذاری شود.
یکی از جنبه های نگران کننده نفوذ ربات های توییتر است که بخش قابل توجهی از کاربران فعال توییتر را تشکیل می دهند. این ربات ها حس هیجان گسترده را ایجاد می کنند. مشابه طرح های پمپ و دامپ. این توهم مصنوعی تعامل می تواند سرمایه گذاران را گمراه کند و استراتژی های بازاریابی را مخدوش کند. ارزهای دیجیتال با نرخ تعامل بسیار بالا احتمالاً به دلیل تداخل ربات، بازده کمتری را به همراه خواهند داشت.

خرید ارز دیجیتال 10 هزار تومان!
در صرافی ارز پلاس می توانید تمامی ارزهای دیجیتال را تنها با 10000 تومان و با کارمزد صفر معامله کنید!



شروع

این مطالعه همچنین از ابزار Botometer برای تجزیه و تحلیل فعالیت ربات ها در بحث های ارزهای دیجیتال استفاده کرد. احتمال بیشتر استفاده از ربات ها در این بحث ها با عملکرد ضعیف ارزهای دیجیتال مرتبط بود. به عنوان مثال، لاته، یک ارز دیجیتال DeFi، بالاترین میانگین احتمال ربات ها را داشت و کاهش قیمت قابل توجهی را تجربه کرد.
این مطالعه نشان می دهد که وقتی یک ارز دیجیتال دارای ضریب تعامل بالاتر از حد معین است، باید با احتیاط عمل کرد. زیرا ممکن است این شاخص را به روشی متقلبانه افزایش دهد. در حالی که ضریب تعامل می تواند در انتخاب ارزهای دیجیتال با بازده بالا در کوتاه مدت مفید باشد، این معیار برای رشد بلندمدت بهینه نیست. به نظر می رسد بازده بلندمدت با ویژگی های رسانه های اجتماعی کمتر مرتبط باشد.
با توجه به استراتژی بازاریابی ارزهای دیجیتال، این مطالعه نیاز به هوشیاری را برجسته می کند. همه تعاملات مفید نیستند. اگر محبوبیت ظاهری یک ارز دیجیتال به دلیل حضور ربات‌ها باشد و نه تعامل واقعی، توییتر می‌تواند به اعتبار آن ارز دیجیتال آسیب برساند. یک رویکرد بازاریابی متعادل برای رشد پایدار بلندمدت شامل برنامه هایی است که فقط به رسانه های اجتماعی وابسته نیستند. علاقه واقعی انسانی، یک جامعه وفادار، و فعالیت در پشت اعداد برای یک استراتژی موفق بازاریابی کریپتو ضروری است.

در صفحه قیمت فعلی ارزهای دیجیتال، می توانید قیمت تمام توکن ها و ارزهای رمزنگاری شده را به صورت زنده و لحظه ای مشاهده کنید.