کنگره جهانی موبایل 2023 در راه است – کدام برندها با چه محصولاتی به بارسلونا می روند؟

کنگره جهانی موبایل 2023 در راه است – کدام برندها با چه محصولاتی به بارسلونا می روند؟

واحد خبر mobile.ir: همزمان با پایان اپیدمی کرونا، رویدادهای فناوری – مانند CES و MWC – به حالت عادی بازمی‌گردند. MWC یا کنگره جهانی موبایل یک رویداد تجاری متمرکز بر دنیای موبایل است که هر ساله در بارسلون اسپانیا برگزار می شود. پس از لغو این رویداد در سال 2020 (به دلیل کرونا) و برگزاری نصف و نیمه در سال 2021، سرانجام این رویداد مهم در سال 2022 به حالت عادی خود بازگشت. اخبار دریافتی حاکی از آن است که MWC 2023 نیز از تاریخ 27 فوریه تا 2 مارس 2023 برگزار می شود. (8 تا 11 مارس 1401) با ظرفیت کامل. هنوز نمی توان جزئیات دقیقی از MWC 2023 ارائه کرد، اما در زیر قصد داریم نمای کلی از نحوه حضور برندهای مختلف در این رویداد بزرگ را ترسیم کنیم.

سامسونگ

کمتر از یک ماه پیش، سامسونگ در رویداد Unpacked از سری گلکسی S23 رونمایی کرد. با این وجود، سامسونگ همچنان در MWC 2023 حضور خواهد داشت، اما دقیقاً مشخص نیست که از چه محصولاتی رونمایی خواهد کرد. سال گذشته سامسونگ تبلت های سری گلکسی بوک 2 را در نمایشگاه MWC 2022 معرفی کرد و به همین دلیل انتظار می رفت که سری سوم این تبلت ها در نمایشگاه MWC 2023 امسال رونمایی شود. اما سامسونگ اخیرا سری سوم این تبلت ها را با نام گلکسی بوک 3 در نمایشگاه Unpacked امسال معرفی کرد.

شیائومی

شیائومی به تازگی از سری 13 شیائومی رونمایی کرده است، اما این گوشی ها همچنان در انحصار بازار چین هستند. البته عرضه این دستگاه ها در خارج از چین آغاز شده است و در جریان MWC 2023 ممکن است اخبار جدیدتری از راه یافتن گوشی های دیگر شیائومی در بازارهای دیگر شنیده شود. بعید نیست که نسخه متفاوتی از شیائومی 13 – مانند شیائومی 13 اولترا – نیز رونمایی شود. صرف نظر از اینکه چه اتفاقی می افتد، لی جون، مدیرعامل شیائومی به تازگی قول داده است که یکی از رویدادهای معرفی شیائومی 13 در 26 فوریه (7 مارس) برگزار خواهد شد. زمان چندانی تا MWC 2023 نیست!

اوپو

با توجه به اینکه پرچمدار Find X5 Pro قبل از MWC 2022 رونمایی شده بود، بعید نیست که سری Find X6 نیز در همان زمان رونمایی شود. همچنین شایعاتی مبنی بر استفاده از فناوری شارژ 240 واتی SuperVOOC در ماه مارس سال جاری وجود دارد. سال گذشته شاهد ظهور این فناوری بودیم که می‌توانست باتری را تنها در 9 دقیقه تا 100 درصد شارژ کند. برخی از کارشناسان انتظار داشتند که اوپو از گوشی هوشمند Find N2 Flip در نمایشگاه MWC 2023 رونمایی کند، اما این اتفاق در 15 فوریه در لندن رخ داد.

وان پلاس

هنوز مطمئن نیستیم که OnePlus محصولی برای نمایش در MWC 2023 دارد یا خیر. لازم به ذکر است که گوشی هوشمند OnePlus 11 و هدست OnePlus Buds Pro 2 قبلا معرفی شده اند. البته مدتی است که تیزرهای گوشی مفهومی OnePlus 11 توسط OnePlus منتشر شده است و احتمال حضور آن در MWC 2023 زیاد است. البته نباید برای دیدن گوشی های مفهومی در این رویداد خیلی هیجان زده شد زیرا چنین محصولاتی به ندرت وارد بازار می شوند.

وان پلاس 11

هواوی

در نمایشگاه MWC 2022 گوشی هوشمند هوآوی وجود نداشت، اما این شرکت چینی دستاوردهای فناوری جالبی را در این رویداد به نمایش گذاشت. بنابراین کارشناسان انتظار حضور پررنگ تری از هواوی در MWC 2023 را دارند.وب سایت رسمی هواوی از عموم مردم دعوت کرده است تا از غرفه هواوی در این رویداد دیدن کنند. با توجه به اینکه سخنگوی هواوی امسال را بزرگترین سال هواوی در تاریخ کنگره جهانی موبایل اعلام کرد، بعید نیست که این شرکت چینی کل سالن شماره 1 مجتمع Fira Gran Via در بارسلون را اشغال کند. ناگفته نماند که حوالی اسفند امسال شایعاتی مبنی بر رونمایی از سری هواوی P60 منتشر شد. بنابراین احتمال حضور این دستگاه ها در MWC 2023 دور از ذهن نیست. حتی برخی از کارشناسان معتقدند ممکن است هواوی میت ایکس 3 نیز در این رویداد دیده شود.

نوکیا

نوکیا همیشه حضور پررنگی در کنگره جهانی موبایل داشته است و انتظار می رود این حضور قدرتمند در MWC 2023 نیز ادامه داشته باشد.وب سایت رسمی نوکیا حضور این شرکت در MWC 2023 را تایید کرد و درباره موضوعات جالبی در این زمینه از جمله جابجایی مرزها صحبت کرد. خلاقیت از طریق رویکردهای نرم‌افزاری و شبکه‌ای، سرعت بخشیدن به فرآیند دیجیتالی کردن صنایع با استفاده از اتوماسیون و هوش مصنوعی و یافتن راه‌حل‌ها و مدل‌های تجاری جدید از طریق همکاری با سایر شرکا.

افتخار و احترام

سال گذشته در نمایشگاه MWC 2022 شاهد رونمایی از سری گوشی های هوشمند Magic4 بودیم. در حال حاضر نیز شایعاتی مبنی بر رونمایی قریب الوقوع سری Magic5 منتشر شده است و آنر نیز کم و بیش این موضوع را تایید کرده است. برند Honor با انتشار تیزر ویژه ای برای MWC 2023 حضور سری Magic5 و همچنین ارائه نسخه بین المللی گوشی Magic Vs در این رویداد را تایید کرده است. لازم به ذکر است که Magic Vs دومین گوشی تاشو Honor است و اولین بار در اواخر نوامبر سال گذشته معرفی شد.

Honor Magic4 و Magic4 Pro

موتورولا

ما هنوز چیزی در مورد محصولی که موتورولا در این رویداد ارائه خواهد کرد، نمی دانیم. حتی نام این برند در لیست غرفه داران MWC 2023 دیده نمی شود. اما با توجه به وجود نام لنوو (مالک بخش موبایل موتورولا) در این لیست می توان حضور موتورولا را پیش بینی کرد. می دانیم که سری گوشی های موتورولا اج 40 در آستانه رونمایی هستند، بنابراین بعید نیست که در کنگره جهانی موبایل امسال شاهد این گوشی ها باشید.

نوبیا

تیزر منتشر شده توسط Nubia در 17 فوریه (28) از حضور این برند در MWC 2023 خبر می دهد. عینک واقعیت افزوده Neovision Glass – که ترکیبی عالی از مد و فناوری نامیده شده است – مهمترین نماینده نوبیا در دنیای موبایل امسال خواهد بود. کنگره. از دیگر محصولات نوبیا در این رویداد می‌توان به تبلت Pad 3D، چیزی شبیه به روتر نسل پنجم و مجموعه‌ای از دستگاه‌های «سبک زندگی هوشمند» (متشکل از لپ‌تاپ، ساعت‌های هوشمند و غیره) اشاره کرد.

من واقعی

با وجود عرضه GT Neo 5 در چین در چند روز گذشته، می توان انتظار داشت که این محصول در MWC 2023 نیز به نمایش گذاشته شود. یکی از مهم ترین ویژگی های این گوشی شارژ سریع 240 واتی آن است.

Realme GT Neo 5

تکنو

تکنو با انتشار پوستری در وب سایت خود اعلام کرد که با رونمایی از PHANTOM V Fold در کنگره جهانی موبایل امسال حضور خواهد داشت. این گوشی هوشمند تاشو از این نظر منحصر به فرد است که ظاهراً می توان آن را کاملاً صاف تا کرد. قابلیتی که حتی گوشی های تاشو سامسونگ هم ندارند.

مدیاتک

مدیاتک نیز حضور خود را در MWC 2023 تایید کرده است، اما مشخص نیست کدام یک از محصولات خود را در این رویداد ارائه خواهد کرد. با توجه به اینکه چیپست پرچمدار Dimensity 9200 به تازگی رونمایی شده است، بعید است که این شرکت تراشه پرچمدار دیگری برای ارائه در این رویداد داشته باشد.