گزارشی از کلاهبرداری های DeFi; شایع ترین علت کلاهبرداری چیست؟ – اخبار ارزهای دیجیتال

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بر اساس گزارش‌های اخیر، سه ماهه دوم سال 2023 شاهد افزایش قابل توجهی در هک‌ها و کلاهبرداری‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) بود که منجر به ضرر کلی بیش از 204 میلیون دلار برای کاربران این حوزه شد. این گزارش که داده‌های پایگاه داده Rekt را تجزیه و تحلیل می‌کند، نشان می‌دهد که ۱۱۷ مورد از این قبیل در طول دوره گزارش شده است که نسبت به فصل مشابه در سال ۲۰۲۲ هفت برابر شده است.
شایع ترین علت کلاهبرداری در مورد مجوز و دسترسی بوده است. به عنوان مثال، یک کلاهبردار به طور غیرمجاز به یک کیف پول دسترسی پیدا کرد که منجر به ضرر 75.8 میلیون دلاری و به دنبال آن سوء استفاده و کلاهبرداری شد.

خرید ارز دیجیتال 10 هزار تومان!
در صرافی ارز پلاس می توانید تمامی ارزهای دیجیتال را تنها با 10000 تومان و با کارمزد صفر معامله کنید!



شروع

پنج کلاهبرداری اصلی در سه ماهه دوم علیه کیف پول اتمی، فینتوچ، MEV-Boost، Bitrue و GDAC بود، که مسائل کیف پول اتمی به تنهایی حدود 17 درصد از کل ضررها را به خود اختصاص داده است. این گزارش همچنین اشاره کرد که در حالی که در ابتدا بیش از 208.5 میلیون دلار از بین رفت، تقریباً 4.5 میلیون دلار از طریق پیگرد قانونی، معامله با هکرها و سایر روش‌های بازیابی بازیابی شد.
طبق گزارش CertiK، با وجود افزایش هک ها و کلاهبرداری ها در فضای DeFi، ضرر در سه ماهه دوم در واقع کمتر از سه ماهه اول بوده است. جایی که بیش از 320 میلیون دلار از ژانویه تا مارس از دست رفت. با این حال، ادامه رشد بخش DeFi، همراه با افزایش پیچیدگی حملات سایبری، نشان می‌دهد که این حوادث همچنان یک چالش برای صنعت کریپتو خواهد بود.
گزارشی از کلاهبرداری های DeFi;  شایع ترین علت کلاهبرداری چیست؟بخش DeFi به عنوان یک محرک کلیدی برای نوآوری و شمول مالی مورد ستایش قرار گرفته است، اما خطرات قابل توجهی نیز برای سرمایه گذاران به همراه دارد. فقدان مقررات و نظارت، همراه با ماهیت پیچیده و به سرعت در حال تکامل پروتکل های DeFi، به این معنی است که سرمایه گذاران باید هنگام ورود به این فضا احتیاط کنند. برای کاهش این خطرات، پلتفرم‌های DeFi و سرمایه‌گذاران باید اقدامات امنیتی قوی را اجرا کنند و بهترین شیوه‌ها را برای مدیریت ریسک اتخاذ کنند. این شامل انجام بررسی های لازم در پروژه ها قبل از سرمایه گذاری، استفاده از احراز هویت چند عاملی و اجتناب از استفاده از راه حل های تعمیر و نگهداری متمرکز است.

در صفحه قیمت فعلی ارزهای دیجیتال، می توانید قیمت تمام توکن ها و ارزهای رمزنگاری شده را به صورت زنده و لحظه ای مشاهده کنید.