آیفون 13 پرفروش ترین گوشی هوشمند سال 2022 است - تنها 2 اندروید در لیست 10 گوشی پرفروش سال!

آیفون 13 پرفروش ترین گوشی هوشمند سال 2022 است – تنها 2 اندروید در لیست 10 گوشی پرفروش سال!

واحد خبر mobile.ir: موسسه تحقیقاتی کنترپوینت در روز سه شنبه 16 اسفند 1392 (16 اسفند 1391) فهرست 10 گوشی پرفروش سال 2022 را منتشر کرد. منتشر شده. بر اساس این لیست، آیفون 13 – که پنج درصد از کل گوشی های فروخته شده در سراسر جهان را به خود اختصاص می دهد – به عنوان پرفروش ترین گوشی هوشمند در سال 2022 معرفی شده است. نکته جالب در مورد این لیست این است که هشت گوشی از این ده گوشی آیفون و دو گوشی دیگر هستند. گوشی های اندرویدی متعلق به سامسونگ هستند. ناگفته نماند، این اولین بار است که اپل هشت نماینده در لیست پرفروش ها دارد. (با ده لیست برتر سال 2021 مقایسه کنید که در آن تعداد آیفون های اپل به 7 رسید)

همانطور که گفته شد، طبق لیست منتشر شده توسط کانترپوینت، آیفون 13 پرفروش ترین گوشی هوشمند سال 2022 بوده است که به گفته کارشناسان این موسسه، 28 درصد از کل فروش گوشی های آیفون در سال گذشته متعلق به آیفون 13 بوده است. این محصول عنوان پرفروش ترین گوشی هوشمند را در بازارهای مهمی مانند چین، آمریکا، انگلستان، آلمان و فرانسه به دست آورد. بد نیست بدانید در بازه زمانی سپتامبر 2021 (زمان عرضه آیفون 13) تا آگوست 2022، این گوشی هر ماه در صدر جدول فروش قرار داشت. از جمله عواملی که باعث فروش بالای آیفون 13 در بازارهای در حال توسعه شد، می توان به کاهش قیمت این محصول که پس از عرضه سری آیفون 14 رخ داد، اشاره کرد. ناگفته نماند که فروش آیفون 13 دو برابر فروش آیفون 13 پرو مکس بوده که در رتبه دوم این لیست قرار دارد.

10 گوشی پرفروش جهان در سال 2022 همراه با رتبه بندی ماهانه آنها

در رتبه سوم پرفروش ترین گوشی های هوشمند سال 2022، به آیفون 14 پرو مکس می رسیم. این در حالی است که آیفون 14 در رتبه هفتم و آیفون 14 پرو در رتبه هشتم این فهرست قرار گرفته اند. به این ترتیب این اولین بار است که فروش نسخه پرو مکس از فروش مدل پایه و مدل پرو پیشی می گیرد. لازم به ذکر است که آیفون 14 پرو مکس پرفروش ترین گوشی هوشمند در ماه های سپتامبر، اکتبر و نوامبر 2022 بوده است. اکثر خریداران آیفون 14 پرو افرادی بودند که زودتر از سایرین این محصول را خریداری کرده و یا قصد داشتند آیفون قدیمی خود را به جدیدتر به روز کنند. نسخه سری آیفون 14 پرو جذاب تر، مدیون پیشرفت های مهمی مانند سوراخ بیضی شکل بالای نمایشگر (به نام جزیره دینامیک) و سرعت بالاتر پردازنده است، زیرا خود آیفون 14 تفاوت چندانی با آیفون 13 ندارد.

اپل آیفون 14 پرو مکس

آیفون 12 – که ششمین گوشی هوشمند پرفروش در لیست کانترپوینت است – قدیمی ترین عضو این لیست ده نفره محسوب می شود. این دستگاه که در سال 2021 به عنوان پرفروش‌ترین گوشی هوشمند معرفی شد، در سال 2022 توانست فروش بالایی در ایالات متحده، ژاپن و چین به دست آورد. هر ساله با عرضه آیفون‌های جدیدتر، قیمت آیفون 12 کاهش یافته و افزایش یافته است. ارزش خرید این محصول البته در این میان نباید نسل پنجم ارتباط این گوشی را نادیده گرفت. در نهایت به یکی از جمع و جورترین گوشی های این صنعت یعنی آیفون SE 2022 می رسیم که در رتبه 9 این لیست قرار گرفت.

بر خلاف لیست 2021 که در آن فقط گلکسی A12 سامسونگ قابل مشاهده است، در لیست پرفروش های سال 2022، سامسونگ دو نماینده دارد که گلکسی A13 (رتبه چهارم) و گلکسی A03 (رتبه دهم) هستند. هر دوی این محصولات مدل های ارزان قیمت محسوب می شوند و تنها گوشی های LTE در این لیست هستند. لازم به ذکر است که در مقایسه با آیفون ها، توزیع منطقه ای این دو گوشی متعادل تر بوده است.

سامسونگ گلکسی A13

گلکسی A13 به دلیل قیمت پایین (زیر 250 دلار) مشخصات جذابی ارائه کرده و مانند گلکسی A12 عملکرد خوبی از خود نشان داده است. بیشترین فروش گلکسی A13 در منطقه کارائیب و آمریکای لاتین (معروف به CALA) و پس از آن هند است. لازم به ذکر است که در این لیست ده تایی گلکسی A03 ارزان ترین گوشی و تنها گوشی هوشمند تولید شده با چیپست UNISOC است. این محصول همچنین توانسته در بازارهای در حال توسعه مانند CALA (منطقه کارائیب و آمریکای لاتین) و خاورمیانه و آفریقا به فروش خوبی دست یابد.

با توجه به اینکه در سال 2023 تمرکز برندها بر ترخیص موجودی و بهینه سازی عرضه محصولات خود است، انتظار می رود 10 گوشی برتر در سال 2023 سهم بیشتری از کل فروش این بازار را به خود اختصاص دهند. همچنین انتظار می رود برندها در سال 2023 تنوع محصولات خود را کاهش دهند تا پدیده آدم خواری (کاهش رشد محصول) را به حداقل برسانند. لازم به ذکر است که تعداد مدل های گوشی هوشمند فعال در بازار جهانی از بیش از 4200 مدل در سال 2021 به حدود 3600 مدل در سال 2022 کاهش یافته است و در این بین برندها با بهبود سبد محصولات خود به دنبال کسب سود بیشتر هستند.

در پایان لازم به ذکر است که اپل با 8 آیفون در این لیست غالب است، چندان عجیب و غافلگیر کننده نیست. همانطور که می دانید هر تولید کننده گوشی اندرویدی هر ساله ده ها مدل گوشی را در دسته بندی های مختلف به بازار می آورد. به همین دلیل مشتری اندرویدی هنگام خرید گزینه های زیادی دارد و می تواند با توجه به ترجیحات خود (قیمت، دوربین، باتری و …) گوشی هوشمندی را انتخاب کند که نیازهای او را برآورده کند. اما تعداد آیفون هایی که اپل هر سال تولید می کند انگشت شمار است. بنابراین مصرف کننده هنگام خرید آیفون با گزینه های محدودی مواجه می شود. این رویه چندین سال است که ادامه دارد و بعید است به این زودی ها تغییر کند.

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
معرفی Samsung Galaxy M14 5G با پردازنده Exynos 1330 و باتری 6000 میلی آمپر ساعتی
گزارش Canalys در مورد بازار نوارهای پوشیدنی در سه ماهه چهارم و سال کامل 2022 – کاهش عرضه 5 تولیدکننده برتر

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.