افزایش قیمت بیت کوین تا 38 هزار دلار در نیجریه! دلیل ش چیه؟ – اخبار ارزهای دیجیتال

زمان مطالعه: 2 دقیقه

قیمت بیت کوین (BTC) در نیجریه در بحبوحه افزایش تقاضا برای این دارایی در میان شهروندان این کشور غرب آفریقا، به طور قابل توجهی بهتر از ارزش گذاری بازار جهانی است.

طبق گزارش ها، بیت کوین در صرافی محبوب ارزهای دیجیتال نیجریه NairaEX با قیمت 17.5 میلیون نایرا (واحد پول نیجریه) معامله می شود که تقریباً معادل 38005 دلار است. این تفاوت قیمت به این معنی است که نیجریه ای ها باید 60 درصد حق بیمه نسبت به قیمت جهانی BTC در حدود 23200 دلار بپردازند.

این در حالی است که تقاضا برای دارایی‌های دیجیتال پیشرو در نیجریه به دلیل تصمیم دولت این کشور برای اعمال محدودیت‌هایی بر برداشت نقدی توسط بانک‌ها و دستگاه‌های خودپرداز در تلاش برای دستیابی به اقتصاد بدون پول نقد ادامه دارد.

در ماه دسامبر، بانک مرکزی نیجریه محدودیت‌های برداشت هفتگی 100000 نایرا (217 دلار) و 500000 نایرا (1085 دلار) را برای افراد و نهادهای شرکتی وضع کرد. این آژانس همچنین اعلام کرد که برداشت‌های بیش از این حد شامل هزینه پردازش 5 درصد برای افراد و 10 درصد برای سازمان‌ها و شرکت‌ها خواهد بود.

در همان زمان، تنظیم کننده سیاست پولی اعلام کرد که حداکثر برداشت هفتگی وجه نقد خودپرداز را 100000 نیره (217 دلار) تعیین کرده است، مشروط به اینکه حداکثر برداشت روزانه 20000 نیرا (43 دلار) باشد. این سیاست ها از 9 ژانویه 2023 لازم الاجرا شدند.

هدف از این طرح مبارزه با جعل، جلوگیری از تراکنش‌های مالی غیرقانونی و ترویج اقتصاد بدون نقد از طریق محدود کردن تعداد اسکناس‌های جدید قابل برداشت و کاهش تعداد اسکناس‌های کثیف در گردش در اقتصاد است.

با این حال، این اولین بار نیست که بیت کوین با قیمت بالاتر در نیجریه معامله می شود. در اوایل سال 2021، زمانی که بانک مرکزی این کشور موسسات مالی را از ارائه خدمات به صرافی‌های ارزهای دیجیتال منع کرد، بیت کوین با 36 درصد حق بیمه معامله شد.

بر اساس داده‌های پلتفرم تحلیلی Google Trends، سرمایه‌گذاران در نیجریه بیشتر از سرمایه‌گذاران در ایالات متحده به خرید بیت‌کوین علاقه‌مند شده‌اند.

خرید ارز دیجیتال 10 هزار تومان!
در صرافی ارز پلاس می توانید تمامی ارزهای دیجیتال را تنها با 10000 تومان و با کارمزد صفر معامله کنید!



شروع