انویدیا ویدیو سوپر رزولوشن

انویدیا ویژگی ویدیویی با وضوح فوق العاده را برای بهبود کیفیت پخش ویدیوها معرفی کرد

انویدیا امروز از ابزار هوش مصنوعی جدیدی به نام Video Super Resolution (VSR) رونمایی کرد که وضوح و کیفیت کلی ویدیوهای آنلاین را افزایش می دهد. این فناوری که تنها برای کارت های گرافیک سری RTX 40 و RTX 30 عرضه شده بود، با تکنیک upscale وضوح تصویر را به 4K ارتقا می دهد و مشکلات ناشی از فشرده سازی ویدئو را برطرف می کند.

به گفته انویدیا، 80 درصد از پهنای باند اینترنت را پخش ویدئو تشکیل می دهد و 90 درصد از این ویدئوها با وضوح 1080p یا کمتر پخش می شوند. این وضوح برای تلویزیون های قدیمی که از 4K پشتیبانی نمی کنند مناسب است، اما در مانیتورهای با وضوح بالا، تصاویر کمی تار به نظر می رسند. نسخه اولیه فناوری جدید انویدیا در سال 2019 در سیستم Shield TV مورد استفاده قرار گرفت، اما اکنون این فناوری برای پلتفرم رایانه نیز در دسترس است.

وضوح تصویر فوق العاده انویدیا

Nvidia VSR اکنون در جدیدترین درایور GeForce Game Ready در دسترس است و با اکثر محتوای مرورگرهای Edge و Chrome سازگار است. برای فعال سازی این قابلیت ابتدا وارد قسمت کنترل پنل انویدیا شده و سپس از منوی تنظیم تنظیمات تصویر تصویر گزینه فوق رزولوشن و سپس RTX Video enhancement را فعال کنید. این ویژگی در حال حاضر چهار کیفیت مختلف را ارائه می دهد.

منبع: TechSpot

, , ,
رایانه سبز اینتل تا 90 درصد قابل بازیافت است
مشخصات مک های جدید اپل فاش شد

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.