اینتل پلاگین XeSS را برای Unreal Engine منتشر کرد

اینتل مدت هاست با توسعه دهندگان همکاری می کند تا XeSS را به برخی بازی ها اضافه کند و حالا بالاخره این افزونه به بازی های ساخته شده با موتور گرافیکی Unreal Engine اضافه شده است.

در حال حاضر سه نسخه مختلف XeSS برای موتورهای UE 4.26، UE 4.0 و UE 5.0 در Github موجود است و به همین دلیل حتی بازی هایی که با نسخه قدیمی این موتور گرافیکی در حال توسعه هستند نیز امکان استفاده از افزونه مذکور را خواهند داشت. البته این افزونه از split screen و VR پشتیبانی نمی کند و فقط با رابط Direct X 12 سازگار است.

تکنولوژی XeSS

پلاگین XeSS روی کارت های گرافیک سری Arc اینتل بهترین عملکرد را دارد و عملکرد کلی آن در مقایسه با فناوری FSR 2.0 AMD ضعیف تر است. فناوری FSR 2.0 به عنوان یک افزونه برای Unreal Engine در دسترس است و برخلاف XeSS منبع باز است.

اینتل همچنین امروز درایور جدیدی را برای کارت‌های گرافیک سری ARC خود معرفی کرد که عملکرد را بهبود می‌بخشد و باگ‌ها را برطرف می‌کند. درایور در حال حاضر در نسخه بتا است، اما انتظار می‌رود که نسخه پایدار آن در هفته‌های آینده در دسترس قرار گیرد.

منبع: TechSpot