بیت کوین بالا می رود یا پایین؟ – اخبار ارزهای دیجیتال

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بیت کوین هفته گذشته 22 درصد رشد کرد و قیمت را به بالاترین حد خود در سال 2023 یعنی 21356 دلار در روز چهارشنبه در معاملات آسیایی رساند.
این رشد قیمت، روند بیت کوین را بالاتر از شاخص های فنی قرار داده است که می تواند نشان دهد که کف بازار نزولی شکل گرفته و روند صعودی جدیدی در حال شروع است.
طبق گفته گلس‌نود، میانگین متحرک ساده 200 روزه (SMA) اغلب به‌عنوان «آزمون تورنسل برای روندهای کلان بازار» استفاده می‌شود و بازار بیت‌کوین اغلب رفتار چرخه‌ای عجیب و غریب و ثابتی از خود نشان می‌دهد. به مدت 381 روز زیر 200D-SMA معامله می شود.
یکی دیگر از شاخص های فنی کلیدی قیمت واقعی (RP) است و طبق Vo Chart، بیت کوین از این سطح عبور کرده است که در حال حاضر 19753 دلار است.

قیمت واقعی ارزش تمام بیت کوین های در گردش در آخرین قیمت معامله شده آنها است. علاوه بر این، می توان آن را تخمینی از آنچه کل بازار برای بیت کوین پرداخت کرد در نظر گرفت.

با این حال، قیمت دارایی ها هنوز تا رسیدن به میانگین متحرک بلند مدت 200 هفته ای فاصله دارد. این شاخص روند کلان در حال حاضر 24566 دلار است.
در حالی که چشم انداز کوتاه مدت صعودی است، شاخص دیگری نشان دهنده سیگنال خرید بیش از حد است. شاخص قدرت نسبی روزانه بیت کوین (RSI) در حال حاضر درست زیر 90 است که عدد بالایی است و معمولاً زمانی که RSI به این سطوح می رسد، یک اصلاح اتفاق می افتد.
از منظر بازار، بیت کوین اکنون در قلمروی خنثی در شاخص ترس و طمع بازگشته است. این اولین باری است که بیت کوین از آوریل 2022 به بالای 50 در شاخص احساسات رسیده است.
در زمان نگارش این مقاله، ارزش بیت کوین پس از سه روز تثبیت به 21275 دلار می رسد. در 24 ساعت گذشته نوسانات بسیار کمی وجود داشته است، اما به نظر می رسد تحلیلگران نسبت به یک روند صعودی دیگر خوشبین هستند.
سطح بعدی مقاومت حدود 24000 دلار است که آخرین بار در آگوست 2022 مشاهده شد و قیمت می تواند در منطقه قیمتی 18000 دلار نیز حمایت پیدا کند.