رویدادهای تاریخ ساز در دنیای ارزهای دیجیتال در سال 2022!

زمان مطالعه: 3 دقایق

حتی در میان آشفتگی بازار ارزهای دیجیتال و حملات مکرر عمومی به این صنعت، برخی از دولت‌ها شهامت پذیرش این نوآوری را پیدا کرده‌اند و نام آنها در فهرست برتر قرار دارد. به عنوان مثال، امارات متحده عربی و السالوادور به پیشبرد برنامه های ارزهای دیجیتال خود ادامه دادند و بریتانیا تلاش قابل توجهی برای ایجاد پایه های نظارتی نشان داده است. در همین حال، برزیل و آفریقا نیز به طور قانونی ارزهای دیجیتال را به رسمیت شناخته اند.

خرید ارز دیجیتال 10 هزار تومان!
در صرافی ارز پلاس می توانید تمامی ارزهای دیجیتال را تنها با 10000 تومان و با کارمزد صفر معامله کنید!



شروع

برزیل

به گزارش به گزارش کوین تلگراف، رئیس جمهور سابق برزیل، ژایر بولسونارو، قبل از ترک سمت خود، لایحه قانونی استفاده از ارزهای دیجیتال را به عنوان روش پرداخت در این کشور امضا کرد. این لایحه مانند السالوادور، ارزهای دیجیتال را به عنوان یک پول قانونی تبدیل نمی کند، اما همچنان تعریفی قانونی از ارزهای دیجیتال ارائه می کند و مجوزی برای ارائه دهندگان خدمات دارایی مجازی ایجاد می کند.

سازمان مالیاتی کشور 12053 سازمان منحصر به فرد را ثبت کرد که ارزهای دیجیتال را در ترازنامه خود در آگوست 2022 اعلام کردند و بورس اوراق بهادار برزیل اعلام کرد که قصد دارد اولین محصول رسمی را با هدف بازار ارز دیجیتال – بیت کوین (Bitcoin) عرضه کند.

انگلستان

بریتانیا تصمیم خود برای تبدیل شدن به یک مرکز جهانی ارزهای دیجیتال را با لایحه خدمات مالی تأیید کرده است. مقررات مربوط به استیبل کوین ها را گسترش داد و اصطلاح جدید دارایی های تسویه حساب دیجیتال (DSA) را ابداع کرد. امسال، دادگاه عالی لندن حکم داد که توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) نمایانگر «مالکیت خصوصی» هستند.

السالوادور

پس از افشای طرح انتشار “اوراق قرضه بیت کوین”، دولت معاون رئیس جمهور بوکله از آن زمان در تلاش برای اجرای آن بوده است. اما با تاخیرهای فراوان، وزیر اقتصاد السالوادور لایحه ای برای جمع آوری سرمایه برای بیت کوین سیتی ارائه کرد، اما هنوز خبری از موفقیت این لایحه نیست. در این بین، لازم به ذکر است که صنعت گردشگری در السالوادور از زمان تصویب قانون بیت کوین در سپتامبر 2021 بیش از 30 درصد افزایش یافته است.

جمهوری آفریقای مرکزی

جمهوری آفریقای مرکزی (CAR) با جمعیت 5 میلیون نفری، اولین کشور در این قاره بود که استفاده از ارزهای دیجیتال را در بازارهای مالی قانونی کرد. لایحه کریپتوکارنسی که به اتفاق آرا توسط قانونگذاران تصویب شد، به معامله‌گران و کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا پرداخت‌های ارزهای دیجیتال را انجام دهند و همچنین راه را برای پرداخت مالیات در رمزارز از طریق نهادهای مجاز هموار می‌کند.

امارات متحده عربی

در ماه مارس، دبی یک چارچوب قانونی برای ارزهای دیجیتال با هدف محافظت از سرمایه گذاران و “طراحی استانداردهای بین المللی بسیار مطمئن” برای اداره صنعت ایجاد کرد. سازمان تنظیم مقررات دارایی مجازی دبی (VARA) که اخیراً تأسیس شده است، به استثنای مرکز مالی بین‌المللی دبی، دارای اختیارات اجرایی در مناطق آزاد و مناطق توسعه ویژه امارات است.

ابوظبی همچنین پیش نویس توصیه هایی را برای تجارت NFTs صادر کرد. آن‌ها NFT‌ها را به‌جای «سرمایه‌گذاری یا ابزار مالی خاص» به‌عنوان مالکیت معنوی نامیدند و به تسهیلات تجاری چندجانبه و متولیان دارایی‌های مجازی اجازه دادند تا بازارهای NFT را اداره کنند.

در ماه جولای، دبی استراتژی دبی متاورس را راه اندازی کرد که هدف آن تبدیل امارات متحده عربی به یکی از 10 اقتصاد برتر جهان است. این کشور حتی اولین شهر خود به نام Sharjahverse را در Metaverse افتتاح کرد.