فرصت خوبی برای تبدیل کاردانو و بیت کوین! – اخبار ارزهای دیجیتال

زمان مطالعه: 2 دقیقه

ایده پشت cBTC جدید نیست. از آنجایی که بیت کوین سریع (wBTC) از سال 2019 روی اتریوم بوده است. این بدان معناست که آنها برای شبکه بیت کوین مسدود شده و سپس برای استفاده در شبکه اتریوم منتشر می شوند.
سایر پروژه های بلاک چین یا ارزهای دیجیتال توکن های بسته بندی شده مشابهی را برای سایر ارزهای دیجیتال ارائه می دهند. توکن های سریع به عنوان پل ارتباطی بین دو ارز دیجیتال عمل می کنند اما عملکرد پایینی دارند.
RapidBitcoinDAO (سازمان خودمختار غیرمتمرکز) متولی تمام بیت کوین های بسته بندی شده برای اتریوم است. DAO غیرمتمرکز است و دائما در حال تکامل است.
با این حال، اعضای جامعه کریپتو همچنان از این پروژه انتقاد می کنند. در نهایت، بیت‌کوین و امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) نباید به اشخاص ثالث برای تراکنش‌های دارایی دیجیتال و نگهبانی نیاز داشته باشند. اینجا جایی است که Cardano BTC می تواند نقش داشته باشد.
با این حال، اجتناب cBTC از یک واسطه باعث می شود که قلب عاشقان DeFi تندتر بزند. این کد در قراردادهای هوشمند و صندوق های “ایمن” برای مدیریت بیت کوین کاربران استفاده می شود.
AnetaBTC اولین cBTC را در 5 مارس 2023 ایجاد کرد و نسخه بتا آن را در 15 آوریل منتشر کرد. این برنامه به کاربران Cardano اجازه می داد بیت کوین ها را به کیف پول ADA خود منتقل کنند.

500 میلیون رایگان Baby Dodge
فقط با ثبت نام در Bitland Exchange 500 میلیون جایزه سگ بچه دریافت کنید!



ثبت نام

در انتظار موفقیت در آزمایش‌های بیشتر، کاربران کاردانو می‌توانند از این پروژه برای دسترسی به نقدینگی بیت‌کوین استفاده کنند. ارزش بازار بیت کوین حدود نیم تریلیون دلار آمریکا است. یعنی پروژه cBTC اکوسیستم کاردانو را با پتانسیل قابل توجهی ارائه می دهد. بسیاری از برنامه های غیرمتمرکز می توانند از BTC استفاده کنند و از پذیرش آن بهره مند شوند.
با این حال، باید احتیاط کرد. پل های توکن مانند Rapid Token ها دارای خطرات امنیتی قابل توجهی هستند. این پروژه هنوز در مراحل اولیه خود است و باید بر چالش های فنی، از جمله آسیب پذیری های قرارداد هوشمند و خطاهای برنامه یا به روز رسانی غلبه کند.
با این حال، AnetaBTC متعهد شده است که نگرانی های امنیتی را از طریق دو حسابرس مستقل کشف و اصلاح کند.
باید دید این پروژه پیشرفت خواهد کرد یا خیر. با این حال، فرصتی عالی برای تبدیل Cardano و DeFi به یک روش واقعاً غیرمتمرکز ارائه می دهد.