کامپیوتر سبز اینتل

رایانه سبز اینتل تا 90 درصد قابل بازیافت است

به گفته Tom’s Hardware، اینتل به تازگی از رایانه ای رونمایی کرده است که می تواند تا 90 درصد بازیافت شود. اینتل از Acer و Tsinguha Tongfang برای ساخت این کامپیوتر سبز کمک گرفته است.

کامپیوتر جدید اینتل از تراشه های نسل دوازدهم i7، i5 و i9 پشتیبانی می کند، اما به دلیل استفاده از فن خنک کننده ساده، بیشتر برای کارهای سبک و معمولی استفاده می شود. همچنین نرم افزار Software Control Center این کامپیوتر با بررسی نحوه استفاده کاربر، فعالیت سیستم را به صورت خودکار تنظیم می کند تا در مصرف انرژی صرفه جویی شود. برد مدار چاپی این دستگاه باعث کاهش 22 درصدی قطعات از 1800 قطعه در سیستم های معمولی به 1400 قطعه شده است که مصرف انرژی سیستم را تا 6 درصد کاهش داده است. این تخته از فلز، شیشه و مواد آلی ساخته شده است و میزان بازیافت بالایی دارد.

کامپیوتر سبز اینتل

بر اساس تصاویر فاش شده، به نظر می رسد که مادربرد پی سی سبز رنگ اینتل از سوکت رم SO-DIMM نوت بوک، یک اسلات M.2 و یک اسلات PCIe x16 استفاده می کند. اینتل تایید کرده است که این مادربرد 46 درصد کوچکتر از مادربردهای ATX است. همچنین منبع تغذیه نیترید گالیوم این دستگاه 70 درصد کوچکتر از یک منبع تغذیه ATX بوده و دارای خروجی 12 ولت و طراحی بدون فن می باشد. همچنین منبع تغذیه استاندارد 80 Plus Titanium را دریافت کرده است. به طور کلی، اینتل میزان مصرف کربن در این بخش را 90 درصد کاهش داده است.

کامپیوتر سبز اینتل می تواند نقشه راه خوبی برای سایر شرکت ها در راستای ساخت محصولات قابل بازیافت و کاهش میزان آلاینده های ناشی از ساخت حافظه های SSD یا استفاده 24 ساعته از سرورها باشد.

منبع: TechSpot

, ,
نتیجه نظرسنجی ژانویه Steam منتشر شد
انویدیا ویژگی ویدیویی با وضوح فوق العاده را برای بهبود کیفیت پخش ویدیوها معرفی کرد

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.