معرفی Nokia G22 - میان رده جدید HMD با قابلیت تعمیر آسان و بدون دردسر

معرفی Nokia G22 – میان رده جدید HMD با قابلیت تعمیر آسان و بدون دردسر

واحد خبر mobile.ir: گروه اچ ام دی از گوشی میان رده جدیدی به نام نوکیا جی 22 رونمایی کرد که جدای از امکانات نه چندان عالی، در زمینه تعمیر و تعویض آسان قطعات در سطحی کاملا متفاوت ظاهر شده است. بر اساس اعداد منتشر شده توسط موسسات تحقیقاتی، دلیل اصلی تعویض گوشی توسط کاربران، ایجاد مشکل در تعمیر قطعات حیاتی آن مانند صفحه نمایش و باتری است و پیچیدگی و قیمت بالای قطعات تعویضی مانعی برای تعمیر دستگاه است. . در این راستا نوکیا G22 با قابلیت تعمیر بالایی ارائه شده است و تعویض قطعات اصلی به راحتی و بدون نیاز به دانش فنی خاص انجام می شود. نوکیا قطعات و ابزار تعمیرات مورد نیاز این گوشی را با همکاری سایت iFixit ارائه می کند.

قبل از پرداختن به مشخصات G22 بهتر است ویژگی ها و ویژگی های خاص آن را در زمینه تعمیر و تعویض قطعات بررسی کنید. در G22، HMD با بی نیازی از حرارت برای برداشتن قاب پشتی و الکل برای خارج کردن باتری، تعمیر و تعویض برخی از قطعات دستگاه را آسان کرده است. به گفته سازنده، تعویض باتری در این مدل تنها 5 دقیقه زمان می برد و قطعات مورد نیاز برای این کار مانند پین دسترسی سیم کارت، پین گیتار برای باز کردن شکاف بین قطعات پلاستیکی و پیچ گوشتی مخصوص نیز می باشد. ارائه شده است.

در تعمیر پیچیده تر، تنها 20 دقیقه برای دسترسی به صفحه نمایش و تعویض آن در G22 کافی خواهد بود. البته ناگفته نماند که مثل همیشه برای تعمیرات تخصصی تر، همچنان می توانید روی کمک تعمیرکاران حرفه ای حساب کنید. درب پشت دستگاه به طور کامل و 100% از پلاستیک بازیافتی ساخته شده است و بسته بندی آن از مواد دارای گواهی FSC ساخته شده است. از جمله قیمت های در نظر گرفته شده برای قطعات تعویضی این گوشی می توان به باتری 23 پوندی، صفحه نمایش 50 پوندی و پورت شارژ 19 پوندی اشاره کرد.

با مرور این موارد، با یک گوشی نسبتا ساده و ارزان قیمت مواجه می شویم که مجهز به صفحه نمایش 6.52 اینچی HD+ 90 هرتز با محافظ گوریلا گلس 3 است. این گوشی که در رنگ های آبی و خاکستری تولید شده است از حاشیه های نسبتاً ضخیمی در اطراف صفحه نمایش بهره می برد و دوربین سلفی در ناچ V شکل بالای پنل نیز یک مدل ساده 8 مگاپیکسلی است. این دوربین با تشخیص چهره از روی ماسک امکان باز کردن قفل سیستم عامل را دارد و حسگر اثر انگشت نیز در کنار دستگاه قرار گرفته است.

در قسمت پشتی در نگاه اول سه لنز دوربین در سمت چپ دیده می شود اما عملا با خروج از دو واحد تزیینی 2 مگاپیکسلی و گرفتن عکس از فاصله نزدیک و محو کردن پس زمینه (در حالت پرتره) تنها وجود دارد. یک دوربین واقعی، دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی. ما می خوریم.

نوکیا G22 از یک پردازنده میان رده Unisoc T606 بهره می برد که دارای دو هسته Cortex-A75، شش هسته A55 و یک پردازنده گرافیکی تک هسته ای Mali-G57 است. این چیپست البته از نظر مصرف انرژی چندان عالی نیست و با لیتوگرافی 12 نانومتری نسبت به نمونه های 6، 5 و حتی 4 نانومتری خود انرژی بیشتری مصرف می کند. حافظه داخلی قابل ارتقا این گوشی 64 گیگابایت و دارای 4 گیگابایت رم است. حافظه رم این گوشی به کمک حافظه داخلی تا 2 گیگابایت دیگر قابل ارتقا است.

ظرفیت باتری گوشی 5050 میلی آمپر ساعت است که برای مدلی در این رده ظرفیت بالایی است. G22 از نظر سرعت شارژ راضی کننده به نظر می رسد و یک شارژر 20 واتی در کنار آن دیده می شود.

نوکیا جی 22 از 8 مارس (17 مارس 1401) با سیستم عامل اندروید 12 و تعهد دو آپدیت بزرگ سیستم عامل اندروید و 3 سال ارائه آپدیت های امنیتی با قیمتی نزدیک به 150 پوند به بازار بریتانیا عرضه می شود.