بر اساس این گزارش، پنج شرکت برتر این بازار یعنی اپل، شیائومی، هواوی، سامسونگ و گوگل در سه ماهه منتهی به دسامبر 2022 کاهش سالانه عرضه داشته اند که Canalys آن را ناشی از چالش های اقتصاد کلان جهانی می داند. این می تواند به عواملی مانند اختلال در زنجیره تامین، فشارهای تورمی و تغییر ذائقه مصرف کننده از نظر هزینه کردن اشاره داشته باشد. در این میان، اپل تنها شرکتی است که در کل سال گذشته شاهد افزایش 5 درصدی عرضه بوده است. در سه ماهه گذشته، غول کوپرتینویی که شرکت پیشرو در تولید ساعت های هوشمند و کل بازار باندهای پوشیدنی است، در مقایسه با فصل مشابه سال 2021 با کاهش 17 درصدی مواجه شده است.
در عین حال، گوگل با وجود افت 25 درصدی به دلیل کاهش عرضه فیت بیت، به رتبه دوم در میان تولیدکنندگان برتر باندهای پوشیدنی صعود کرد زیرا توانست با عرضه 880000 پیکسل واچ و تجربه یک ساعت هوشمند، بخشی از این ضرر را جبران کند. در نتیجه 16 درصد رشد داشته است. . شیائومی، هواوی و سامسونگ در جایگاه های بعدی همگی با افت قابل توجهی مواجه بوده اند که در این میان سامسونگ به رتبه پنجم سقوط کرد و روند رو به رشد آن در سه ماهه پایانی سال گذشته به طور ناگهانی با افت 35 درصدی مواجه شد که کارشناسان Canalys دلیل آن را کاهش از انتقال به پلتفرم WearOS و بهروزرسانی مکرر سری Galaxy Watch5 سود ببرید. با این حال، اپل، سامسونگ و هوآوی با وجود دوره نه چندان موفق در پایان سال 2022 موفق شدند رشد سال به سال خود را در بخش ساعت های هوشمند حفظ کنند و به مسیر رشد ملایم بازار کلی کمک کردند.
موسسه Canalys پوشیدنی ها را به سه دسته تقسیم می کند: باندهای ساده، ساعت های ساده و ساعت های هوشمند. اگرچه تفاوت این سه بخش با عرضه محصولات جدید کمتر و کمتر می شود. بر این اساس، در سال گذشته، ساعتهای هوشمند در مجموع رشد ۳ درصدی و ساعتهای ساده ۲۱ درصدی را تجربه کردند، در حالی که کل بازار باندهای پوشیدنی به دلیل کاهش ۳۹ درصدی باندهای ساده، با کاهش ۵ درصدی مواجه شد.
سینتیا چن، یکی از تحلیلگران Canalys، میگوید: «انتظار میرود که بازار پوشیدنیها در سال 2023 با 2 درصد رشد نسبتاً متوسطی روبرو شود. [همچنان] به [روند] نزولی [خود] برای ادامه، ساعتهای ساده و ساعتهای هوشمند با رشد همراه خواهند بود. رشدی که البته کمتر از 10 درصد باقی خواهد ماند. [در این میان] تولیدکنندگان نیز با احتیاط عمل کرده و با توجه به بهبود شرایط اقتصادی مصرف کنندگان، بیش از کمیت، بر کیفیت محصولات تمرکز خواهند کرد. در نهایت، تحلیلگران Canalys پیش بینی کردند که ساعت های هوشمند با رشد 8 درصدی در مقایسه با رشد 6 درصدی برای ساعت های ساده، بهتر عمل خواهند کرد. علاوه بر این، پیش بینی می شود در سال جاری شاهد توسعه سیستم عامل ساعت های هوشمند باشیم و بر اساس کاربردهای کاربردی، افزودن قابلیت هایی مانند اتصال و ردیابی در دستور کار قرار گیرد. مشکلی که با افزایش تمایل مصرف کنندگان به خرید ساعت های پیشرفته تر تغذیه می شود.
بازار پوشیدنی ها فضای رقابتی داغ در صنعت فناوری است و نبرد بین بازیگران اصلی آن به شدت ادامه دارد. رکود نسبتا جدی در سه ماهه چهارم سال گذشته نشان می دهد که حتی بازیگران اصلی این بازار نیز از نوسانات دوره ای در امان نیستند. حال باید دید این شرکت ها چگونه با شرایط جدید سازگار می شوند و نوآوری و پیشرفت خود را حفظ می کنند.