بررسی نقش استفاده از انرژی پاک در استخراج بیت کوین! – اخبار ارزهای دیجیتال

زمان مطالعه: 2 دقیقه

از آنجایی که دولت‌ها در سراسر جهان درباره استفاده بیش از حد انرژی برای استخراج بیت‌کوین صحبت می‌کنند، استفاده از انرژی پاک برای استخراج ارز دیجیتال از سال 2021 به‌طور پیوسته در حال افزایش است.

بر اساس گزارش‌ها، میزان استخراج بیت‌کوین از طریق منابع پاک در چند ماه گذشته بیش از 50 درصد افزایش یافته است که باعث افزایش خوش‌بینی نسبت به استخراج بیت‌کوین از طریق منابع پاک شده است. این افزایش در استفاده از انرژی های پایدار نشان می دهد که این انرژی ها به منبع اصلی استخراج بیت کوین تبدیل شده اند.

در همین راستا، دانیل باتن، کارآفرین و یکی از حامیان کریپتو، اطلاعاتی در مورد فرآیند مصرف انرژی برای استخراج کریپتو ارائه کرده است. به گفته وی، یکی از نکات برجسته استخراج بیت کوین، ترکیب انرژی پایدار است. استفاده از این منابع از ژانویه 2020 به 6.2 درصد در سال افزایش یافته است. وی خاطرنشان کرد که این نرخ رشد سریعتر از هر صنعت بزرگ دیگری است.

کشور نروژ عملکرد قابل تحسینی در این زمینه ارائه می دهد و از پاک ترین منابع انرژی برای استخراج بیت کوین استفاده می کند. این کشور حدود 1 درصد از کل نرخ هش بیت کوین را تولید کرده و به خود اختصاص داده است.

بحث در مورد انرژی مورد استفاده برای استخراج بیت کوین نقش مهمی در تصویب مقررات ایفا می کند و اتحادیه اروپا (EU) به ویژه نگران آن است. این سازمان حتی پیشنهاد کرده است که ممکن است استخراج بیت کوین را به منظور تامین و ذخیره انرژی مورد نیاز خود در سایر صنایع به دلیل نگرانی از حمله روسیه به اوکراین تعطیل کند.

در همین حال کمبریج دیتا در گزارشی اعلام کرده است که انتشار گازهای گلخانه ای روندی صعودی دارد، اما باتن این موضوع را رد می کند. او می گوید که طی سه سال و نیم گذشته، انتشار گازهای گلخانه ای به طور پیوسته در حال کاهش بوده است. به گفته باتن، بیت کوین با کاهش انتشار گازهای گلخانه ای همزمان با افزایش سرمایه بازار و مقایسه ارزش بازار با تولید ناخالص داخلی، با سایر بازارها متفاوت است. از آنجایی که شرکت های بیشتری از انرژی پاک برای استخراج استفاده می کنند، مانند یک شرکت استخراج بیت کوین تگزاس که از مزرعه بادی برای این منظور استفاده می کند، این روند احتمالاً در آینده برجسته تر خواهد شد.

خرید ارز دیجیتال 10 هزار تومان!
در صرافی پلاس می توانید تمامی ارزهای دیجیتال را تنها با 10000 تومان معامله کنید!



شروع