برگه سولانا برگشته؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

سولانا (SOL)، یکی از بزرگ‌ترین بازندگان بازار نزولی ارزهای دیجیتال در سال 2022 بود که تا پایان سال 2022 به اصلاح ادامه داد. بخشی از زیان‌های این پروژه به دلیل ارتباط نزدیک پلتفرم سولانا با صرافی منحل‌شده FTX بود.

با این حال، به نظر می رسد سولانا صفحه را برگردانده است و علاقه سرمایه گذاران به این شبکه دوباره در حال افزایش است. از 6 ژانویه، سولانا دارای ارزش بازار 4.85 میلیارد دلار بود که نشان دهنده جریان ورودی حدود 1.59 میلیارد دلار از 30 دسامبر بود. ارزش بازار ثبت شده سولانا تا 30 دسامبر 3.26 میلیارد دلار بود.

در همین حال، قیمت سولانا از افزایش فشار خرید سود برده است که به ارز دیجیتال کمک می‌کند تا سطوح پشتیبانی کلیدی را به دست آورد. در زمان نگارش این مقاله، سولانا با قیمت 13.29 دلار معامله می شد که نشان دهنده افزایش هفتگی 43 درصدی بود.

شایان ذکر است که سولانا در اواخر سال 2022 زیان قابل توجهی را ثبت کرد و قیمت آن به 8 دلار کاهش یافت. زیرا نگرانی‌هایی در مورد پایداری اکوسیستم Solana پس از ارتباط آن با صرافی FTX و بنیانگذار آن، Sam Bankman-Fried (SBF) مطرح شد.

از آنجایی که شبکه Solana به دلیل قطعی های منظم مورد انتقاد قرار می گیرد، تأثیر منفی فروپاشی FTX مسائل را برای پلتفرم پیچیده تر کرد. همه این عوامل موقعیت سولانا را به عنوان “قاتل اتریوم” به خطر انداخته بود.

در حالی که هیچ محرک بالقوه صعودی در وضعیت FTX وجود ندارد، افزایش قیمت اخیر Solana را می توان به هیاهوی پیرامون BONK، میم کوین جدید شبکه Solana، که یک ارز دیجیتال مدل شیبا (SHIB) است، نسبت داد.

خرید ارز دیجیتال 10 هزار تومان!
در صرافی ارز پلاس می توانید تمامی ارزهای دیجیتال را تنها با 10000 تومان و با کارمزد صفر معامله کنید!



شروع