کلاهبرداری ارز دیجیتال در دانشگاه آکسفورد! – اخبار ارزهای دیجیتال

زمان مطالعه: 2 دقیقه

مرد 40 ساله هلندی که در کالج سنت کراس آکسفورد تحصیل کرده است، به دلیل سرقت 2,156,000 پوند (بیش از 2.6 میلیون دلار) با استفاده از یک طرح کلاهبرداری ارزهای دیجیتال به 54 ماه زندان محکوم خواهد شد.

گزارش ها حاکی از آن است که کارآگاهان بریتانیایی این کلاهبرداری را به مردی مرتبط می دانند که از نام مستعار نوربرت ون دن برگ در وب سایت مخرب خود و دوره های دانشگاهی خود استفاده می کرد. این مرد هنگام تحصیل در کالج سنت کراس کلاهبرداری خود را با ارزهای دیجیتال آغاز کرد. او وب‌سایتی را با نام جعلی راه‌اندازی کرد که «seeds» (گذرواژه‌هایی که کاربران معتقد بودند به خطر نیفتاده‌اند) تولید می‌کرد. این رمزهای عبور برای استفاده از ارز دیجیتال MIOTA ضروری بودند. با این حال، یک کد مخرب به “seeds” متصل شد که به این شخص اجازه دسترسی به دارایی های مشتریان را می داد.

او شروع به سرقت وجوه و واریز آن به حساب خود کرد. متعاقباً، در ژانویه 2018، مجرم دارایی های ارز دیجیتال Myota خود را با استفاده از صرافی Bitfinex به Monero (XMR) تبدیل کرد. تعدادی از سرمایه گذاران متضرر دارایی های مفقود شده خود را در سال 2018 به پلیس آلمان گزارش دادند. پلیس آلمان تحقیقاتی را با همکاران انگلیسی خود آغاز کرد. مقامات این مرد را در شب کریسمس 2020 در هلند دستگیر کردند و دو سال بعد او را محکوم کردند.

چنین کلاهبرداری‌هایی در چند سال اخیر در بریتانیا بسیار رایج شده‌اند و سقوط بازار در سال 2022 مانع از چنین فعالیت‌هایی نشد.

خرید ارز دیجیتال 10 هزار تومان!
در صرافی ارز پلاس می توانید تمامی ارزهای دیجیتال را تنها با 10000 تومان و با کارمزد صفر معامله کنید!



شروع