گزارش Canalys در مورد بازار گوشی های هوشمند آمریکای شمالی - بهترین سه ماهه اول برای اپل، بدترین برای سامسونگ!

گزارش Canalys در مورد بازار گوشی های هوشمند آمریکای شمالی – بهترین سه ماهه اول برای اپل، بدترین برای سامسونگ!

واحد خبر mobile.ir: گروه تحقیقاتی کانالیز در گزارشی جدید به بررسی بازار گوشی های هوشمند در منطقه آمریکای شمالی پرداخته است پرداخت شده; در این بازار به دلیل تسلط سنتی برندهای اپل و سامسونگ و ویژگی های منحصر به فرد خریداران، با شرایط ویژه ای نسبت به اکثر مناطق جهان مواجه هستیم و قیمت بالای گوشی ها و تمایل کاربران به خرید مدل های پیشرفته تر. از ویژگی های اصلی این منطقه است. طبق گزارش Canalys، در سه ماهه اول سال 2023 در مجموع 34.6 میلیون گوشی هوشمند وارد بازار آمریکای شمالی شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 11.2 درصد کاهش داشته است. اپل و سامسونگ همچنان جایگاه بالای خود را در این بازار حفظ کرده اند.

Canalys کاهش عرضه گوشی های هوشمند در بازار آمریکای شمالی را به شرایط چالش برانگیز اقتصادی و تورم در بازار نسبت می دهد که منجر به کاهش تقاضا و خرید کمتر شده است. این افت بیشتر در رده ارزان قیمت (کمتر از 200 دلار) اتفاق افتاده است و اگرچه همچنان شاهد رشد ثابتی در رده فوق پیشرفته و به اصطلاح پریمیوم (با قیمت 800 دلار به بالا هستیم) این رشد همچنان وجود ندارد. در سطحی که افت نشان می دهد. پوشش متوسط ​​قیمت فروش (ASP) در بازار آمریکا این بار با رشد فوق العاده ای همراه بوده و از 671 دلار در سال گذشته به رقم بی سابقه 790 دلار رسیده است.

ارسال گوشی های هوشمند به آمریکای شمالی از سه ماهه اول 2020 تا سه ماهه اول 2023

همانطور که انتظار می رفت، اپل در جایگاه اول برترین تامین کننده گوشی های هوشمند در سه ماهه اول سال 2023 در منطقه آمریکای شمالی قرار دارد. این شرکت با ثبت بهترین سه ماهه اول خود با رکورد فوق العاده، 59 درصد از این بازار را در اختیار دارد و عرضه آیفون های این شرکت نسبت به سال قبل 8 درصد رشد داشته است. سامسونگ با وجود حفظ جایگاه دوم، بدترین نتیجه این شرکت را در بین سه ماهه اول به ثبت رسانده و با افت 25 درصدی نسبت به سه ماهه اول 2022، تنها به 23 درصد از این بازار محدود شده است. با نگاهی به این دو آمار، شرایط خاص دوقطبی بازار آمریکا مشخص می شود، زیرا برندهای اول و دوم به تنهایی 82 درصد از بازار گوشی های هوشمند آمریکا را در اختیار دارند و سایر برندها برای 18 درصد باقی مانده شانس خود را امتحان می کنند.

میزان عرضه و سهم بازار شرکت های ارائه دهنده گوشی های هوشمند به بازار آمریکای شمالی در سه ماهه اول سال 2023

رتبه های سوم تا پنجم این فهرست متعلق به موتورولا با 7 درصد سهم، گوگل با سهم 4 درصد و TCL با سهم 3 درصد است. به جز گوگل با رشد 20 درصدی، دو برند دیگر افت شدیدی دارند (40 درصد برای موتورولا و 13 درصد برای TCL). ) مواجه شده اند. Canalys جایگاه های ششم و هفتم این لیست را به برندهای OnePlus و Nokia اختصاص داده است که هر کدام یک درصد از این بازار را در اختیار دارند و تلاش های گسترده ای برای قرار گرفتن در بین پنج برند برتر انجام می دهند.

لیندسی آپتون، تحلیلگر کانالیز، موفقیت اپل در این بازار را به قدرت مدل های سری Pro این شرکت و تمایل مداوم کاربران برای ارتقاء به رده پیشرفته این بازار مرتبط دانسته و می افزاید: «هفت مدل آیفون [لیست] 10 گوشی برتر معرفی شدند. جایی که آیفون پرو و ​​پرو مکس 45 درصد از عرضه را تشکیل می دهند. به لطف اپل و سامسونگ، بخش 800 دلاری و بالاتر شاهد رشد 32.9 درصدی در مقایسه با سال گذشته بود که کاملاً در تضاد با بازار تیره و تار و رکود بود. با وجود این دو قطب در بازار رده بالا، رقبا همچنان در تلاشند تا با دستگاه‌های ممتازی که به ویژه با ویژگی‌های اضافه‌شده مانند ادغام در اکوسیستم، اتصال به یکدیگر، اعتماد به برند و امنیت بهبود یافته متمایز هستند، در این دسته نفوذ کنند. با این حال، موفقیت در این مقوله به روابط قوی با اپراتورها در شرایطی بستگی دارد که اپراتورها هنوز بر روی چند برند برای ارائه دستگاه‌ها به مشتریان متمرکز هستند.

اپل آیفون 14 پرو

آپتون سال آینده را سالی چالش برانگیز برای هر دو برند اپل و سامسونگ توصیف می کند، زیرا علیرغم اینکه این دو شرکت پیشرو هستند، هیچ کدام از روند رو به رشد تضعیف تقاضا در همه رده های بازار حذف نخواهند شد. طبق آخرین گزارش منتشر شده توسط Canalys در ماه می 2023، بازار آمریکای شمالی در سال جاری با افت 5.4 درصدی مواجه خواهد شد که به غیر از گوشی های ارزان قیمت (200 دلار و پایین تر)، شامل گوشی های رده بالا (600 دلار به بالا) نیز می شود. برای اولین بار بارها از سال 2020 کاهش 3.5 درصدی عرضه را تجربه خواهند کرد.

Runar Bjørhovde، یکی دیگر از تحلیلگران Canalys، حضور گوگل در میان رقبای سطح بالا را شایسته توجه بیشتر می داند: “پس از معرفی سری پیکسل 7، گوگل به سه برند برتر نزدیک شده است. گوگل تنها با سه گوشی در بازار، از آن استفاده کرده است. 4 درصد از سهم بازار با 20 درصد رشد سالانه. [که] این برند سریعترین رشد را در بین 5 برند برتر دارد. Bjørhovde این موفقیت را ناشی از درک پیام قدرتمند اکوسیستم گوگل در بازار و افزایش قابل توجه علاقه به گوگل پس از اطلاعیه های جدید منتشر شده در رویداد Google I/O در زمینه هوش مصنوعی مولد (Generative AI) می داند. سخت افزار این شرکت این تحلیلگر کانالیز ارائه گوشی تاشو پیکسل فولد را به عنوان تاییدی بر قصد گوگل برای به چالش کشیدن iOS و قدرت سیستم عامل اندروید در فاکتورهای شکلی مختلف از گسترش سبد محصولات پیکسل به ویژه در میان رده پیکسل ارزیابی می کند. 7a به عنوان الزامات حیاتی این مجموعه برای حفظ حرکت ایجاد شده در بازار ذکر شده است.