سامانه ردیابی تراکنش ارزهای دیجیتال راه اندازی شد! – اخبار ارزهای دیجیتال

زمان مطالعه: 2 دقیقه

وزارت دادگستری کره جنوبی در نظر دارد یک سیستم ردیابی ارز دیجیتال برای مبارزه با جریان پول های کثیف و سایر تراکنش های مالی مرتبط و بازیابی پول های مرتبط با رفتار مجرمانه ایجاد کند.
کارشناسان بر این باورند که در حال حاضر 2 میلیون کره ای یا تقریباً 4 درصد از جمعیت کشور صاحب ارز دیجیتال هستند و بر اساس داده های دولتی، بیت کوین و سایر ارزهای مرتبط در یک سوم تراکنش های غیرقانونی در این کشور دخیل هستند.

خرید ارز دیجیتال 10 هزار تومانی!
در صرافی ارز پلاس می توانید تمامی ارزهای دیجیتال را تنها با 10000 تومان و با کارمزد صفر معامله کنید!



شروع

برای حل این مشکل، وزارت دادگستری کره جنوبی “سیستم ردیابی ارزهای دیجیتال” را در نیمه اول سال جاری برای تقویت ردیابی پولشویی و بازیابی درآمدهای مجرمانه با استفاده از ارزهای دیجیتال معرفی خواهد کرد.
به گفته Khgames، یک رسانه محلی، سیستم نظارت بر ارز دیجیتال برای نظارت بر تاریخچه تراکنش، استخراج داده‌های تراکنش و تأیید منبع پول نقد قبل و حین انتقال استفاده خواهد شد.
متن بیانیه قوه قضاییه کره شمالی به شرح زیر است:

در پاسخ به پیچیدگی جنایات، ما زیرساخت های تعقیب قضایی خود را بهبود خواهیم بخشید و سیستم عدالت کیفری را مطابق با استانداردهای بین المللی خواهیم ساخت.

وزارت دادگستری کره اعلام کرده است که پس از راه اندازی موفقیت آمیز سیستم ردیابی پیشنهادی، دومین سیستم ردیابی و تجزیه و تحلیل را نیز تا نیمه دوم سال 2023 راه اندازی خواهد کرد.
پس از بحران Terra-LUNA و همچنین با افزایش کاربران صنعت کریپتو، دولت این کشور کنترل و مقررات ارزهای دیجیتال را گسترش داده است.