پرکارترین هکرهای ارزهای دیجیتال در سال 2022! – اخبار ارزهای دیجیتال

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بر اساس گزارش محرمانه سازمان ملل، هکرهای کره شمالی در سال 2022 بیش از هر سال دیگری دارایی های رمزنگاری شده را سرقت کردند.

هکرهای کره شمالی در سال گذشته پس از هدف قرار دادن شبکه های شرکت های هوافضا و دفاعی خارجی، مسئول سرقت 630 تا بیش از یک میلیارد دلار دارایی ارزهای دیجیتال بوده اند.

گزارش سازمان ملل همچنین اشاره می کند که در سال 2022، حملات سایبری پیچیده تر از سال های گذشته خواهد بود و ردیابی وجوه دزدیده شده را دشوارتر از همیشه می کند.

هفته گذشته، شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین Chainalysis نتیجه مشابهی را گزارش کرد. به گفته این شرکت، هکرهای کره شمالی با حداقل 1.7 میلیارد دلار ارز دیجیتال سرقت شده در سال 2022 مرتبط بوده اند. این شرکت مجرمان کره شمالی را به عنوان “پرکارترین هکرهای ارز دیجیتال در چند سال گذشته” معرفی کرده است.

طبق گزارش Chainalysis، حداقل 1.1 میلیارد دلار از هک پروتکل های مالی غیرمتمرکز به سرقت رفته است و کره شمالی به یکی از نیروهای محرک پشت هک پروژه های DeFi تبدیل شده است.

Chainalysis همچنین گزارش داد که هکرهای کره شمالی مقادیر زیادی از وجوه سرقت شده را برای میکسرهایی مانند Tornado Cash و Sinbad ارسال کردند.

میکسرها سرویس‌هایی هستند که تراکنش‌ها را بین آدرس‌های مختلف ترکیب می‌کنند و ردیابی تراکنش‌ها و یافتن طرفین هر تراکنش را دشوارتر می‌کنند.

کره شمالی بارها اتهامات مربوط به حملات سایبری را رد کرده است، اما گزارش جدید سازمان ملل مدعی است که آژانس اطلاعاتی کره شمالی چندین گروه از جمله کیمسوکی، لازاروس و آندریل را به طور خاص برای حملات سایبری هدف قرار داده است. استفاده می کند.

خرید ارز دیجیتال 10 هزار تومان!
در صرافی ارز پلاس می توانید تمامی ارزهای دیجیتال را تنها با 10000 تومان و با کارمزد صفر معامله کنید!



شروع